דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה הזמן לתת לעצמך זמן לחזור לעצמך 

מאת    [ 10/12/2009 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2284 פעמים ]

זה הזמן לתת לעצמך זמן לחזור לעצמך

 

מאת: אינה בטקילין, אחות ראשית תינוקייה. מלון יולדות הדסה בייבי, ירושלים

 

כמעט כל אישה תסכים, שחוויית הלידה היא חוויה מיוחדת במינה. גם אם היתה קשה וארוכה, רובנו זוכרות בסופה את רגע המפגש המרגש עם אותו יצור קטן, שעד לפני זמן קצר נשאנו בתוך גופנו, וכעת סוף סוף זכינו לראות, להריח, לשמוע ולהחזיק אותו!

הרגעים הקסומים שלאחר הלידה מגיעים לסופם, בדרך כלל, עם המעבר למחלקת היולדות. אז אנחנו נוחתות מהריחוף אל תוך המציאות. מוקפות בעוד נשים, נרגשות, כואבות, סוערות, שמחות ועייפות, אנחנו מחפשות פינה לעצמנו בתוך כל ההמולה, רגע לעצמנו בתוך כל ההמון.

נשים רבות מוצאות רגע לעצמן, בין הלידה לבית, במלון יולדות. מה שהיה פעם מותרות, היום הוא הכרח וחלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה.

המרוץ המטורף, שכולנו נתונות בו, גורם לרבות מאתנו לחשוב, שעלינו לחזור לשגרה מיד לאחר הלידה. אבל הגוף שלנו חושב אחרת. עולם הרפואה מכיר בחשיבות המנוחה, בתקופה שלאחר הלידה, ומכנה את 6 השבועות הראשונים לאחר לידת התינוק כ"משכב לידה".

מהו משכב לידה? כשמו כן הוא – זמן בו עליך לתת לגוף שלך לנוח, להסתגל, להתאזן ולהתחזק.

זה לא הזמן להוכיח שאת אישה כל-יכולה. זה לא זמן לכפות על עצמך חזרה מהירה לשגרה. זה הזמן לתת לעצמך זמן לחזור לעצמך, לאסוף כוחות, לתת לגוף שלך זמן לחזור לעצמו, לייצר חלב עבור התינוק החדש ולהחזיר לעצמך את שעות השינה האבודות.

סוף ההריון הוא גם תחילתה של תקופה חדשה – תקופה בה תינוק פעוט תלוי בך וזקוק לך כמעט 24 שעות ביממה. נשים רבות מרגישות, שהשיבה המהירה לשגרה מותירה אותן מותשות וחסרות כוחות. לכן הן נותנות לעצמן עוד כמה שעות וימים של פסק זמן, לפני שהן חוזרות לביתן ומתחילות בבניית השגרה החדשה.

מלון יולדות הדסה בייבי, ממוקם בקריה הרפואית של הדסה עין-כרם בירושלים, צופה אל הנוף הפסטורלי של הרי ירושלים. השהות במלון מאפשרת לכל אישה עוד כמה ימים של מנוחה, עוד כמה שעות של שינה ועוד כמה רגעים של שלווה.

צוות התינוקייה המיומן שלנו דואג לתינוקות, מטפל בהם במקצועיות ובאהבה, דואג לכל צרכיהם ועוקב אחריהם 24 שעות ביממה. לנו חשוב שכל אמא תהיה שקטה, ותוכל לנוח ולהתחזק, בידיעה שיש מי שמטפל בתינוק שלה, ויש מי שיקרא לה כשהתינוק שלה זקוק לה.

רופאי הילדים בודקים את התינוקות מדי יום, רופאי נשים מגיעים לבדוק את האמהות במועד המתאים להן, ואנחנו – צוות האחיות בתינוקיה – מטפלות בתינוקות, מנחות את האמהות ועורכות להן סדנאות העשרה בנושאים שהכי מעסיקים אותן.

ואם בבית-החולים חולקים חדר עם עוד יולדת (או שתיים או שלוש), הרי שבמלון-יולדות נהנים מחדר בית-מלון מפנק, עם כל התנאים והתוספות. לכל יולדת חדר פרטי, עם או בלי בן-הזוג, עם או בלי התינוק/ת. הכל לפי רצון היולדת.

ולא רק התנאים מפנקים. גם הארוחות המוגשות במסעדת המלון לא דומות בכלל לאוכל המוגש בבית-החולים. האוכל המוצע ליולדות הותאם במיוחד על ידי תזונאית, כדי לספק לנשים את כל צרכיהן. המזון גם עומד בתנאי כשרות מחמירים והוא כשר למהדרין (גלאט). אצלנו כולן אוכלות, כמה שהן רוצות ומה שהן רוצות. ומי שרוצה, יכולה גם לאכול בחדרה.

אנחנו במלון היולדות הדסה בייבי עושים הכל כדי להבטיח, שאחרי כמה ימים בהם את נותנת לעצמך זמן לחזור לעצמך, תוכלי להתחיל את הפרק החדש בחייך מלאה בכוחות, שלווה ועם חיוך גדול על הפנים (וגם עם תינוק או תינוקת חדשים ומקסימים...)

 

מלון יולדות הדסה בייבי

02-560-8555

www.hadassahbaby.co.il

 

 

אינה בטקילין, אחות ראשית בתינוקיה של מלון היולדות הדסה בייבי.


הדסה בייבי, הקריה הרפואית הדסה עין-כרם, ירושלים


02-560-8555


www.hadassahbaby.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב